Title: Computer assisted narrations for an anthropocentric pedagogy in early childhood

Authors

Abstract

Computers and ICT have been included as a vital part of our daily life. Can computer which has no emotions to be a part of the kindergarten program with an anthropocentric approach for children and teachers? Can computer create a space of freedom in which children will be able to express their selves and communicate? In this paper will make an effort to show how narration combined with computers and ICT can create an anthropocentric education.Key words: Computer, Kindergarten, children, narrations, project, stories, anthropocentric education

Author Biography

Anastasia E. Makratzi

Νηπιαγωγός, ψυχοπαιδαγωγός, Δρ. Παιδαγωγικής

References

Bruner, J. (1997). Πράξεις νοήματος. (Η. Ρόκου & Γ. Καλομοίρης, Μετάφρ.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Bruner, J. (2004). Δημιουργώντας ιστορίες. Στο Γ. Κουγιουμουτζάκης, (Επ. επιμ), (Β. Τσούρτου˙ Κ. Πολυδάκη˙κ.ά. Μετάφρ.). Αθήνα: 2004.

Connolly, P. (2003). The development of young children’s ethnic identities. In C. Vincent, (Ed.), Social Justice, Education and Identity (σσ. 166-184). London: RoutledgerFalmer.

Manolitsis, G. (2016). Emergent literacy in early childhood education: New issues and educational implications. Preschool And Primary Education, 4(1), 3-34. doi:http://dx.doi.org/10.12681/ppej.9970

Piaget, J. (2000).Ψυχολογικές παρατηρήσεις για την εργασία κατά ομάδες. Στο. Σ Σαμαρτζή,. (Επ/νική θεώρηση), Piaget, J. Περί παιδαγωγικής, (Μ. Αβαριτσιώτη, Μετάφρ.) (σσ. 175-192). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Piaget, J. (2000/1934)).Ψυχολογικές παρατηρήσεις για την αυτοδιακυβέρνηση. Στο. Σ. Σαμαρτζή, (Επ/νική θεώρηση), Piaget, J. Περί παιδαγωγικής, (Μ Αβαριτσιώτη, Μετάφρ.) (σσ. 145-165). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Warschauer, M. (2002). Reconceptualizing the Digital Divide. First Monday, 7(7). doi:10.5210/fm.v7i7.967

Stavrou, L. & Makratzi, A. (2004). Improving Preschool and Elementary School Children’s Perception of Space and Time Through Computer and Microsoft Power-Point. WSEAS Transactions on Information Science and Applications, 5(1), 1417-1421.

Stavrou, L. & Makratzi, A. (2005). Input devices, interface and workstation are critical factors for a successful integration of computers and ICT in preschool and primary school education. WSEAS Transactions on Advances in Engineering Education, 4(2), 266-271.

Stavrou, L. & Makratzi, A. (2006). Inequalities in the era of knowledge. WSEAS Transactions on Advances in Engineering Education, 6(3), 554-559.

Wegerif, R. & Dawes, L. (2004). Thinking and Learning with ICT. London &New York: RoutledgeFalmer.

Αμπαρτζάκη, Μ. (2004). Η σημασία της βιωματικής και βιογραφικής εμπειρίας στα διαπολιτισμικά προγράμματα προσχολικής αγωγής. Παιδαγωγικός Λόγος, 2, 131-146.

Ανδρουτσοπούλου, Α. (2000). Χρήση αφηγηματικών τεχνικών. Στο Μ. Πουρκός, (Επιμ.). Ατομικές διαφορές μαθητών και εναλλακτικές ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις . (σσ. 313-324). Αθήνα: Gutenberg.

Βάμβουκας, Μ. (2004). Ψυχοπαιδαγωγική της Ανάγνωσης. Αθήνα: Ατραπός.

Ζαράνης, Ν. & Οικονομίδης, Β. (2008). Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Προσχολική Εκπαίδευση. Αθήνα: Γρηγόρης.

Ζγαντζούρη, Κ., & Πουρκός, Μ.(2000). Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Στο Μ. Πουρκός, (Επιμ.). Ατομικές διαφορές μαθητών και εναλλακτικές ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις (σσ. 259-273). Αθήνα: Gutenberg.

Ιωσηφίδη, Π., & Ιωσηφίδης, Ι. (1999). Προσωποκεντρική προσέγγιση. Στο Π. Ασημάκης, (επιμ.). Σύγχρονες Ψυχοθεραπείες στην Ελλάδα: Από τη θεωρία στην εφαρμογή (σσ. 183-219). Αθήνα: Ινστιτούτο Προσωπικής Ανάπτυξης-University of Indianapolis Athens Press.

Καραμπατζάκη, Ζ. (2002). Πρώιμη ανίχνευση και αναγνώριση της αναπτυξιακής διαταραχής του ψυχοκινητικού συντονισμού σε παιδιά ηλικίας 4-8 ετών. (Διδακτορική Διατριβή). Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Κατάκη, Χ. (1997). Το μωβ υγρό. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Μακράτζη, Α. (2008, Απρίλιος). Ως υπεύθυνη για την πληροφορική στο εργαστήριο με θέμα: «Η διαθεματική προσέγγιση του βιβλίου της Λήδας Βαρβαρούση «Ένας καλόκαρδος καρχαρίας», το οποίο πραγματοποιήθηκε στην ημερίδα με θέμα: «Προγράμματα σπουδών για το νηπιαγωγείο στην Ελλάδα και τον κόσμο» του Εργαστηρίου Παιδαγωγικής και Εφαρμογών του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης και του Διδασκαλείου Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ρέθυμνο.

Μακράτζη, Α. (2011). Πρώιμη ανίχνευση διαταραχών του χωρόχρονου και παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας διαμέσου των παραμυθιών με υποστήριξη Η.Υ.. (Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή). Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα.

Μακράτζη, Α. (2012). Δάσκαλος του ανθρώπου της λευκής βίβλου του παραδείσου. Ανθρωποκεντρική παιδαγωγική και ψυχοπαιδαγωγική. Χανιά: της ιδίας. (Σειρά Εν Λευκώ En Lefko 2.)

Μακράτζη, Α. (2014). Μαγδαληνή, ο Άνθρωπος. Ανθρωποκεντρική ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση. (Σειρά Εν Λευκώ En Lefko 6). Χανιά: συγγραφέος. (e-book).

Τρούλη, Κ. (2008). Η σημασία και ο ρόλος της ψυχοκινητικής αγωγής στην προσχολική εκπαίδευση. Στο Μ. Πουρκός, (επιμ.), Ενσώματος νους, πλαισιοθετημένη γνώση και εκπαίδευση: Προσεγγίζοντας την ποιητική και τον πολιτισμό του σκεπτόμενου σώματος. Διεπιστημονικές προσεγγίσεις (σσ. 403-426). Αθήνα: Gutenberg.

Τάφα, Ε. (2001). Ανάγνωση και Γραφή στην Προσχολική Εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Published

2016-06-19