Ανθρωποκεντρικό Anthropocentric https://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric <p>Το ενδιαφέρον του περιοδικού εστιάζει στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση για την παιαδαγωγική την ψυχοπαιδαγωγική, τη συμβουλευτική, τη ψυχοθεραπεία, την εναλλακτική ενεργειακή προσέγγιση του ρέικι, την ανθρωποκεντρική έρευνα, στη γραφή στο λευκό, στη σειρά Εν Λευκώ En Lefko και γενικότερα στις επιστήμες του Ανθρώπου</p> en-US makratzi@anthropocentric.gr (Anastasia Makratzi) makratzi@anthropocentric.gr (Anastasia Makratzi) Sat, 21 May 2016 16:29:14 +0300 OJS 3.2.1.1 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Ανθρωποκεντρικό Anthropocentric. Εισαγωγικό σημείωμα της έκδοσης με "γραφή στο λευκό" https://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric/article/view/1 <p>Το άρθρο αυτό συνιστά το εισαγωγικός σημείωμα για την έκδοση του περιοδικού Ανθρωποκεντρικό Anthropocentric</p><p> </p><p> </p><br /><p> </p><p> </p> Anastasia E. Makratzi Copyright (c) 2016 Anastasia E. Makratzi https://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric/article/view/1 Sat, 21 May 2016 00:00:00 +0300 Ασκήσεις λεξιλογίου με drag and drop μέσω τροποποίησης του λογισμικού Hot potatoes για παιδιά χωρίς ή με δυσκολίες μάθησης ή ιδιαίτερες ανάγκες https://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric/article/view/2 <p>Η «ακουστική διακριτική ικανότητα» είναι ένα βασικός παράγοντας της εκλέπτυνσης της «αντιληπτικής διακριτικότητας του χωρόχρονου» (Μακράτζη, 2011). Επίσης η φωνολογική και η σημασιολογική επίγνωση, το λεξιλόγιο, αλλά και η ορθογραφία συνιστούν παράγοντες ομαλής κατάκτησης της γραφής και ενσωμάτωσης στο κοινωνικό περιβάλλον. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι ήδη ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να βοηθήσει την εξέλιξη και τον εμπλουτισμό των παραγόντων αυτών. Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζεται η τροποποίηση του λογισμικού Hot Potatoes JMatch, έτσι ώστε οι εφαρμογές ήχου και βίντεο να ανοίγουν στο ίδιο παράθυρο του φυλλομετρητή και να είναι ελεγχόμενες άμεσα από τα ίδια τα παιδιά ώστε να ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις χρήσης για μικρά παιδιά αλλά και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες ή δυσκολίες μάθησης αλλά και την εκμάθηση της γλώσσας της χώρας υποδοχής από αλλοδαπούς μαθητές, και φυσικά την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.</p><p><strong><em>Λέξεις κλειδιά:</em></strong> ακοή, χωρόχρονος, λεξιλόγιο, ορθογραφία, ηλεκτρονικός υπολογιστής, Hot Potatoes, drag and drop, παιδιά, δυσκολίες μάθησης, εκμάθηση δεύτερης γλώσσας, φωνολογική επίγνωση, σημασιολογική επίγνωση</p><p><strong><em>Abstract:</em></strong></p><p>In this article we present how the software Hot Potatoes JMatch has been changed in order sounds files and videos to be opened in the same game page of the browser. This way the software Hot Potatoes can be used by small children and children with special needs or other disabilities for α computer assisted instruction of new vocabulary, word spelling and improvement of space and time perception abilities.</p><p><strong><em>Key words:</em></strong> phonological awareness, semantic awareness, vocabulary, Hot potatoes software, drag and drop, spelling, deaf children, special learning needs, kindergarden, computer assisted instruction, sound, video, space and time perception, second language learning</p> Anastasia E. Makratzi Copyright (c) 2016 Anastasia E. Makratzi https://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric/article/view/2 Sat, 21 May 2016 00:00:00 +0300 Title: Computer assisted narrations for an anthropocentric pedagogy in early childhood https://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric/article/view/5 <p><em>Computers and ICT have been included as a vital part of our daily life. Can computer which has no emotions to be a part of the kindergarten program with an anthropocentric approach for children and teachers? Can computer create a space of freedom in which children will be able to express their selves and communicate? In this paper will make an effort to show how narration combined with computers and ICT can create an anthropocentric education.</em></p><p><em><br /></em></p><p><strong><em>Key words:</em></strong><em> Computer, Kindergarten, children, narrations, project, stories, anthropocentric education </em></p><p><em><br /></em></p> Anastasia E. Makratzi Copyright (c) 2016 Anastasia E. Makratzi https://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric/article/view/5 Sun, 19 Jun 2016 00:00:00 +0300 ACTIVE LISTENING AND LEARNING IN AN ANTHROPOCENTRIC PEDAGOGY https://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric/article/view/6 <p><strong>ABSTRACT: </strong><em>Active listening is connected with real learning as it creates the environment and the safety where all the abilities of the students are being respected. In this paper we present the importance of teachers’ education in active listening. Furthermore we present opportunities for active listening as a paradigm in the kindergarten program </em></p><p><strong>Key words: </strong><em>active listening, learning, kindergarten, early childhood, teaches, anthropocentric approach </em></p><p><strong>Περίληψη</strong></p><p>Η εκπαίδευση είναι η αναδόμηση της εμπειρίας που πραγματοποιείται σε ένα περιβάλλον που διευκολύνει το άτομο να ανακαλύψει τη γνώση και στο οποίο σύμφωνα με το Rogers κυριαρχούν η εμπιστοσύνη στην εγγενή τάση για πραγμάτωση, η άνευ όρων αποδοχή, η ενσυναίσθηση και η αυθεντικότητα. Κυριότερο χαρακτηριστικό της ενσυναίσθησης είναι η ενεργητική ακρόαση των προσωπικών αφηγήσεων των ατόμων δίνοντας έμφαση στην προσπάθεια κατανόησης της μοναδικής εμπειρίας του κάθε ατόμου σύμφωνα με τις αρχές της φαινομενολογίας. Με ένα εκπαιδευτικό που ακούει προσεκτικά αυτό ακριβώς που εκφράζεται χωρίς ερμηνείες και χωρίς αξιολόγηση αλλά με αποδοχή τα άτομα νιώθουν ασφαλή και αποδεκτά, εμπλέκονται περισσότερο στη διαδικασία της μάθησης και είναι περισσότερο δημιουργικά, έχουν θετικότερη αυτοαντίληψη, εκφράζονται και επικοινωνούν ουσιαστικότερα. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται η σπουδαιότητα της ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών με τις δεξιότητες της ενεργητικής ακρόασης και γίνεται αναφορά στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου για ενεργητική ακρόαση προσωπικών αφηγήσεων των νηπίων.</p><p><strong><em>Λέξεις κλειδιά:</em></strong> Ενεργητική ακρόαση, αφηγήσεις, μάθηση, νηπιαγωγείο, εκπαιδευτικοί, ανθρωποκεντρική προσέγγιση</p><p><em><br /></em></p> Anastasia E. Makratzi Copyright (c) 2016 Anastasia E. Makratzi https://anthropocentric.gr/anthropocentrico/index.php/anthropocentric/article/view/6 Wed, 22 Jun 2016 00:00:00 +0300