Ασκήσεις λεξιλογίου με drag and drop μέσω τροποποίησης του λογισμικού Hot potatoes για παιδιά χωρίς ή με δυσκολίες μάθησης ή ιδιαίτερες ανάγκες

Authors

  • Anastasia E. Makratzi

Abstract

Η «ακουστική διακριτική ικανότητα» είναι ένα βασικός παράγοντας της εκλέπτυνσης της «αντιληπτικής διακριτικότητας του χωρόχρονου» (Μακράτζη, 2011). Επίσης η φωνολογική και η σημασιολογική επίγνωση, το λεξιλόγιο, αλλά και η ορθογραφία συνιστούν παράγοντες ομαλής κατάκτησης της γραφής και ενσωμάτωσης στο κοινωνικό περιβάλλον. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι ήδη ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να βοηθήσει την εξέλιξη και τον εμπλουτισμό των παραγόντων αυτών. Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζεται η τροποποίηση του λογισμικού Hot Potatoes JMatch, έτσι ώστε οι εφαρμογές ήχου και βίντεο να ανοίγουν στο ίδιο παράθυρο του φυλλομετρητή και να είναι ελεγχόμενες άμεσα από τα ίδια τα παιδιά ώστε να ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις χρήσης για μικρά παιδιά αλλά και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες ή δυσκολίες μάθησης αλλά και την εκμάθηση της γλώσσας της χώρας υποδοχής από αλλοδαπούς μαθητές, και φυσικά την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.Λέξεις κλειδιά: ακοή, χωρόχρονος, λεξιλόγιο, ορθογραφία, ηλεκτρονικός υπολογιστής, Hot Potatoes, drag and drop, παιδιά, δυσκολίες μάθησης, εκμάθηση δεύτερης γλώσσας, φωνολογική επίγνωση, σημασιολογική επίγνωσηAbstract:In this article we present how the software Hot Potatoes JMatch has been changed in order sounds files and videos to be opened in the same game page of the browser. This way the software Hot Potatoes can be used by small children and children with special needs or other disabilities for α computer assisted instruction of new vocabulary, word spelling and improvement of space and time perception abilities.Key words: phonological awareness, semantic awareness, vocabulary, Hot potatoes software, drag and drop, spelling, deaf children, special learning needs, kindergarden, computer assisted instruction, sound, video, space and time perception, second language learning

References

Bryant, D. P., Goodwin, M., Bryant, B. R., & Higgins, K.. (2003). Vocabulary Instruction for Students with Learning Disabilities: A Review of the Research. Learning Disability Quarterly, 26(2), 117–128. http://doi.org/10.2307/1593594

Massaro, D & Bosseler, A.. (2006 ). Read my lips. The importance of the face in a computer-animated tutor for vocabulary learning by children with autism. Autism 10(5), 495-510. doi: 10.1177/1362361306066599

Reitsma, P.. (2009). Computer-Based Exercises for Learning to Read and Spell by Deaf Children. Deaf Stud. Deaf Educ. 14 (2), 178-189. doi: 10.1093/deafed/enn031

Stavrou, L., & Makratzi, A. (2004). Improving preschool and elementary school children’s perception of space and time through computer and Microsoft Power-Point. WSEAS Transactions on Information Science and Applications, 5(1), 1417-1421.

Stavrou, L., & Makratzi, A. (2005). Input devices, interface and workstation are critical factors for a successful integration of computers and ICT in preschool and primary school education. WSEAS Transactions on Advances in Engineering Education, 4(2), 266-271.

Μακράτζη (Φεβρουάριος, 2009) Τροποποίηση και χρήση του Hot Potatoes καθώς και των λογισμικών Power Point και Tux Paint, ως η βασική εισηγήτρια στο βιωματικό σεμινάριο επιμόρφωσης της Κασσωτάκη, Π. Σχολικής Συμβούλου 50ης Περιφέρειας νηπιαγωγών «Η χρήση των Νέων Τεχνολογιών στο Νηπιαγωγείο». Χανιά.

Μακράτζη, Α. (2008, Απρίλιος). Ως υπεύθυνη για την πληροφορική στο εργαστήριο με θέμα: «Η διαθεματική προσέγγιση του βιβλίου της Λήδας Βαρβαρούση «Ένας καλόκαρδος καρχαρίας», το οποίο πραγματοποιήθηκε στην ημερίδα με θέμα: «Προγράμματα σπουδών για το νηπιαγωγείο στην Ελλάδα και τον κόσμο» του Εργαστηρίου Παιδαγωγικής και Εφαρμογών του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης και του Διδασκαλείου Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ρέθυμνο.

Μακράτζη, Α. (2011). Πρώιμη ανίχνευση διαταραχών του χωρόχρονου και παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας διαμέσου των παραμυθιών με υποστήριξη Η.Υ.. (Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή). Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα.

Μακράτζη, Α. (2011α). Η Λευκή Βίβλος του Παραδείσου. Χανιά: της ιδίας. (Σειρά Εν Λευκώ En Lefko 1).

Μακράτζη, Α. (2012). Δάσκαλος του ανθρώπου της λευκής βίβλου του παραδείσου. Ανθρωποκεντρική παιδαγωγική και ψυχοπαιδαγωγική. Χανιά: της ιδίας. (Σειρά Εν Λευκώ En Lefko 2.)

Μακράτζη, Α. (2016) Αγάπη. Ανθρωποκεντρική προσέγγιση της διαταραχής του χωρόχρονου. Χανιά: της ιδίας (Σειρά Εν Λευκώ –En Lefko 7) (e-book ).

Μανωλίτσης, Γ. (2000), Μέτρηση και Αξιολόγηση Μεταγλωσσικών Ικανοτήτων Παιδιών Ηλικίας 5-6 Ετών. Αθήνα: Γρηγόρης.

Οικονομίδης, Β. (2003). Το Δεκτικό Λεξιλόγιο Παιδιών Ηλικίας 5,5-6,5 Ετών. Αθήνα: Γρηγόρης.

Σταύρου, Λ. & Μακράτζη, Α. (2004, Μάιος). Η βίωση του χώρου και του χρόνου από τα παιδιά ηλικίας 4-8 ετών διαμέσου της αφήγησης, με τη βοήθεια Η/Υ, στα πλαίσια του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών. Εισήγηση που παρουσιάστηκε στις εργασίες του συνεδρίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνης και του παραρτήματος Κρήτης της Ο.Μ.Ε.Π.. Ρέθυμνο.

Τάφα, Ε..(2001). Ανάγνωση και γραφή στην προσχολική εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Downloads

Published

2016-05-21